В дорожном происшествии в Свердловской области погиб артист.

В дорожном происшествии в Свердловской области погиб артист.

      В Полевском произошла трагическая автомобильная авария, в которой погиб 22-летний Дмитрий Фазиуллин — талантливый певец, известный в городе своими запоминающимися выступлениями. Молодой человек возвращался домой с матерью, когда их машина столкнулась лоб в лоб с другим автомобилем.

      Согласно информации ГИБДД, 21-летний водитель Ford Focus не справился с управлением и выехал на встречную полосу, где врезался в Suzuki Solio. За рулем Suzuki находилась 52-летняя женщина, а на пассажирском сиденье был её сын Дмитрий. От сильного удара машину выбросило в кювет. Спасателям пришлось извлекать пострадавших из искорёженного автомобиля. Мать с сыном доставили в больницу, но, к сожалению, спасти Дмитрия не удалось — он скончался в реанимации в ночь с 4 на 5 октября.

      Смерть молодого исполнителя стала тяжёлым ударом для его близких, друзей и педагогов. Дмитрий учился в институте культуры, выигрывал международные конкурсы и мечтал о большой сцене.

      — Мой брат был невероятно талантливым. На сцене он чувствовал себя как дома — уверенно, вдохновенно, без страха. Он был добрым и отзывчивым, всегда заботился о других. Даже перед операцией волновался не за себя, а за нас. Он верил, что мир прекрасен, нужно лишь уметь смотреть на него под правильным углом, — рассказала его сестра Алина Е1.RU.

      Педагоги, работавшие с Дмитрием, вспоминают его с теплотой:

      — Он был не просто учеником, он был артистом — ярким, харизматичным и живым. Его талант было невозможно не заметить, — поделилась преподаватель вокала Эльвира Сейфуллина.

      Она добавила, что на одном из конкурсов Дмитрия сразу пригласили учиться в Москву — жюри поразила его энергетика и вокал.

Другие Новости Екатеринбурга (ЕКБ166)

Король российской эстрады впервые за долгий период выступит с концертом в Екатеринбурге. Король российской эстрады впервые за долгий период выступит с концертом в Екатеринбурге. Король российской сцены Филипп Киркоров проведет новогодний концерт в Екатеринбурге — впервые за последние пять лет. Его выступление пройдет 6 января 2026 года на новой площадке «УГМК-Арене». Разозленные жители Свердловской области не могут вылететь на отдых в Турцию из аэропорта Кольцово. Разозленные жители Свердловской области не могут вылететь на отдых в Турцию из аэропорта Кольцово. В аэропорту Кольцово вылет рейса в Анталью уже задерживается более 12 часов. В зале ожидания скопилось множество раздражённых пассажиров. По информации с онлайн-табло, самолёт рейса ZF-1041 должен был отправиться на турецкий курорт в 3:35, но вылет перенесли на 16:00 8 октября. Жители Свердловской области массово обращаются с жалобами на отсутствие мобильного интернета. Жители Свердловской области массово обращаются с жалобами на отсутствие мобильного интернета. Жители Екатеринбурга и окрестных пригородов активно сообщают о проблемах с мобильным интернетом у клиентов оператора «Мотив». Первые жалобы на сбои начали поступать примерно в 11:00 8 октября. German filmmaker Ulrich Köhler’s *Gavagai* plays with its title, centering on the theme of misunderstanding. The term "Gavagai," a coined phrase introduced by philosopher Willard Van Orman Quine, examines the challenge of translating a word—or, in this film's case, a situation—that can be perceived in various ways by different characters. Here, the focus is on an interaction between a hotel security guard and the film’s lead actor, Nourou (Jean-Christophe Folly), a Black man who is being honored at the Berlin Film Festival.

The director navigates a meta-narrative, portraying the on-set romance and conflicts between co-stars during the shooting and subsequent premiere of a contemporary adaptation of *Medea*. Köhler, similar to the title of his film, refrains from clarifying the story's meaning. He draws from the racial tensions prevalent in today's society, reflecting our collective moral ambiguities.

Nourou interacts with his white co-star, Maja (Maren Eggert), as they engage in a complex dynamic throughout the film. Maja becomes protective of her former partner in the aftermath of a security incident, initiating a series of escalating tensions between them. She possesses enough anger for both parties. Unable to move past the incident, Maja resolves to see the guard removed, much to Nourou’s annoyance. While Nourou seeks to progress in their relationship, Maja remains fixated on this mission.

Köhler’s film is rife with moral ambiguities, yet the director appears more focused on depiction than resolution. He does not aim to guide his audience toward a "correct" course of action. Instead, he presents a scenario and invites viewers to react. Would we feel indignant? Would we permit Nourou to manage the situation as he sees fit? And what role do love or desire play in a circumstance steeped in moral uncertainty?

Folly delivers an exceptional performance in his pivotal role. His expressions remain composed, navigating the story with emotional fluidity. While he conveys disappointment with a subdued smile and joy with a bright grin, there is a steady stoicism in his presence. He has faced similar challenges before with both the security guard and Maja. His affection for her surpasses any other emotion.

*Gavagai* shifts its focus to the film within the film—a reinterpreted *Medea* set in Senegal, ending in a distinctly French manner rather than Euripides' original conclusion. This film is crafted by a white woman (mirroring many contemporary European directors) who demands intense emotion from her stars, offers little to her Black extras, and approaches reporters with an intriguing sense of entitlement to narrate whichever stories she chooses.

Köhler weaves a tapestry of commentary throughout his feature, utilizing four languages and meta storytelling. His reluctance to provide clarity for these characters serves both as a strength and a limitation. It engages the viewer while simultaneously withholding resolution; it raises questions merely to leave them unanswered. Sometimes, a film leads towards the unresolvable. In *Gavagai*, the theme of misinterpretation amid societal tension forms the crux of the narrative, and Köhler declines to delve into anything beyond the racial and moral dilemmas perpetually bubbling beneath the surface.

*Gavagai* made its debut at the 2025 New York Film Festival. German filmmaker Ulrich Köhler’s *Gavagai* plays with its title, centering on the theme of misunderstanding. The term "Gavagai," a coined phrase introduced by philosopher Willard Van Orman Quine, examines the challenge of translating a word—or, in this film's case, a situation—that can be perceived in various ways by different characters. Here, the focus is on an interaction between a hotel security guard and the film’s lead actor, Nourou (Jean-Christophe Folly), a Black man who is being honored at the Berlin Film Festival. The director navigates a meta-narrative, portraying the on-set romance and conflicts between co-stars during the shooting and subsequent premiere of a contemporary adaptation of *Medea*. Köhler, similar to the title of his film, refrains from clarifying the story's meaning. He draws from the racial tensions prevalent in today's society, reflecting our collective moral ambiguities. Nourou interacts with his white co-star, Maja (Maren Eggert), as they engage in a complex dynamic throughout the film. Maja becomes protective of her former partner in the aftermath of a security incident, initiating a series of escalating tensions between them. She possesses enough anger for both parties. Unable to move past the incident, Maja resolves to see the guard removed, much to Nourou’s annoyance. While Nourou seeks to progress in their relationship, Maja remains fixated on this mission. Köhler’s film is rife with moral ambiguities, yet the director appears more focused on depiction than resolution. He does not aim to guide his audience toward a "correct" course of action. Instead, he presents a scenario and invites viewers to react. Would we feel indignant? Would we permit Nourou to manage the situation as he sees fit? And what role do love or desire play in a circumstance steeped in moral uncertainty? Folly delivers an exceptional performance in his pivotal role. His expressions remain composed, navigating the story with emotional fluidity. While he conveys disappointment with a subdued smile and joy with a bright grin, there is a steady stoicism in his presence. He has faced similar challenges before with both the security guard and Maja. His affection for her surpasses any other emotion. *Gavagai* shifts its focus to the film within the film—a reinterpreted *Medea* set in Senegal, ending in a distinctly French manner rather than Euripides' original conclusion. This film is crafted by a white woman (mirroring many contemporary European directors) who demands intense emotion from her stars, offers little to her Black extras, and approaches reporters with an intriguing sense of entitlement to narrate whichever stories she chooses. Köhler weaves a tapestry of commentary throughout his feature, utilizing four languages and meta storytelling. His reluctance to provide clarity for these characters serves both as a strength and a limitation. It engages the viewer while simultaneously withholding resolution; it raises questions merely to leave them unanswered. Sometimes, a film leads towards the unresolvable. In *Gavagai*, the theme of misinterpretation amid societal tension forms the crux of the narrative, and Köhler declines to delve into anything beyond the racial and moral dilemmas perpetually bubbling beneath the surface. *Gavagai* made its debut at the 2025 New York Film Festival. Новые трёхсекционные трамваи «Кастор» пока не будут запущены на маршрут №1, соединяющий Академический район и Вторчермет. Об этом информирует Telegram-канал «Екатеринбург Главное». В школе Екатеринбурга внедрили необычное расписание. В школе Екатеринбурга внедрили необычное расписание. В школе № 125, расположенной на улице Чекистов в Екатеринбурге, было введено нестандартное расписание: теперь некоторые классы учатся не утром и не после обеда, а с середины дня. В Екатеринбурге в центре города произошел инцидент с участием Lamborghini. В Екатеринбурге в центре города произошел инцидент с участием Lamborghini. В центре Екатеринбурга случилась авария с участием дорогих автомобилей. На улице 8 Марта произошло столкновение Lamborghini Huracan Tecnica и кроссовера Mercedes. В результате ДТП движение на этом участке временно ограничили, к счастью, никто не пострадал.

В дорожном происшествии в Свердловской области погиб артист.

В Полевском случилась трагическая авария, в ходе которой погиб 22-летний Дмитрий Фазиуллин — талантливый певец, прославившийся в городе своими впечатляющими выступлениями.